Les premières semaines - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laurelynn Cornfield - WaarBenJij.nu Les premières semaines - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Laurelynn Cornfield - WaarBenJij.nu

Les premières semaines

Blijf op de hoogte en volg Laurelynn

11 September 2015 | Frankrijk, Parijs

Bonjour tout le monde,

Dit is alweer de vierde keer dat ik aan mijn eerste verhaal begin, maar aangezien iedereen blijft vragen wat ik hier uitspook en het steeds meer wordt, ga ik toch maar eens iets online gooien. Parijs is een droom en het doet iets met je: ik voel me vrij, zelfstandig, fijn, bezoek musea en schrijf dit onder begeleiding van 'the best of' van een pianist (nee dat is niet normaal, maar ik ben ziek en ik kreeg hoofdpijn van de rest).

Ik ben hier sinds 22 augustus, wat alweer een tijdje terug is. Papa en mama waren er de eerste anderhalve dag en daarna was ik helemaal in m'n eentje. In het begin waren er nog niet veel Erasmus studenten in Parijs, omdat de colleges pas deze of volgende week beginnen, dus deed ik veel alleen. Gelukkig is en blijft Parijs een prachtige stad, dus is het eigenlijk best lekker de stad in je eentje te verkennen. Ik moest ook nog van alles uitvogelen: hoe je een abonnement krijg op de metro, een Franse rekening openen, huurtoeslag regelen en een Frans telefoonnummer regelen. Allemaal gelukt! Ik loop inmiddels door de poortjes van de metro alsof ik het al heel mijn leven heb gedaan, weet uit mijn hoofd vaak wel hoe ik ergens kom en stevig doorstappend met oortjes in heeft niemand door dat ik geen échte Parisienne ben.

Inmiddels heb ik ook heel wat super leuke mensen leren kennen. Van tevoren heeft iedereen die weg gaat denk ik wel ergens zo'n angst dat je helemaal je plekje en mensen niet vind, maar daar ben ik gelukkig al helemaal overheen. Heel normaal is het hier dat mensen op een Erasmus Facebook plaatsen dat ze iets gaan doen en dan reageren er allemaal random mensen op dat ze wel mee willen en zo ga je iets doen met allemaal random mensen. Ik heb dat maar één keer gedaan en dat was een goede beslissing :) Echt super leuke mensen leren kennen, waarmee we nu heel vaak dingen doen. Zo zitten we regelmatig met een flesje wijn en wat te eten op de Champ de Mars bij de Eiffeltoren, hebben we gepicknicked bij het Louvre met een grote Erasmus groep en ga ik regelmatig naar het Parc des Buttes Chaumont, wat prachtig is en vanaf mijn huis op loopafstand. Vanuit mijn universiteit is er ook een speciale groep studenten die activiteiten organiseren voor Erasmus studenten en daarmee ben ik onder andere mee op een wandeling door Le Marais geweest en naar verschillende bars. Echt stappen heb ik pas één keer gedaan, maar dat was wel heel vet, op een boot. Morgen gaan we (als we allemaal weer een beetje beter zijn) de hele dag naar Versailles. Nu al zin in! Je hoort het al, ik vermaak me wel ;) En als je gewoon een dagje niks te doen hebt, neem je een metro naar de Champs Elysées en beklim je gratis de Arc de Triomphe. Het kan allemaal! Voelt zo raar, maar zo gaaf.

Natuurlijk ben ik hier eigenlijk om te studeren, maar mijn colleges beginnen pas volgende week. Ik heb vijf vakken, waarvan ik allemaal één college heb van drie (!) uur. Slechts een kwartiertje pauze, dat wordt wat. Ik mag niet klagen, want ik heb blijkbaar mijn vakken zo gekozen dat ik alleen op dinsdag en woensdag college heb, maar goed. Aan de andere kant: als je dacht dat je het in Wageningen zwaar had als je om 17.15 klaar bent, hier is het 20.30 uur. De Welcome Day was woensdag al en het is best een moderne universiteit, met een zonnige binnenplaats, dus niks te klagen!

Oja, sporten doe ik ook wel hier. Na een helse mislukte zoektocht in de regen naar de atletiekbaan in de eerste week (ik geloof dat hij op militair terrein ligt), heb ik het daarmee een beetje opgegeven. Als het goed is ligt er eentje aan de overkant van de straat bij de uni en ik wacht nog op bericht of de trainingen doorgaan dit schooljaar (lekker vaag allemaal). In plaats daarvan heb ik ooit op een regenachtige dag besloten naar de Decathlon te gaan om een fitnessmatje te kopen, waarop ik af en toe oefeningen doe. Ook heb ik al een paar keer hardgelopen, de ene keer inclusief sprintjes bergop waarna ik bijna dood ging, de andere keer als een watje en weer een andere keer met een jongen die ervoor zorgde dat ik zowaar ineens kon langeafstandslopen. Best prima! En we zijn hier met een paar meiden begonnen met Kayla Itsines' BBG, wat allemaal heel leuk klinkt, maar hels is. Kom ik straks wel een stukje strakker terug als het goed is ;)

Ik ga nu maar even naar de supermarkt veel groenten en fruit voor mezelf halen, zodat ik weer een beetje opknap en morgen fit ben voor weer een fantastische dag!

Bisou,
Laurelynn

P.S. Mijn Franse nummer is +33663951569, mocht je me ooit willen sms'en of bellen :)

  • 21 September 2015 - 17:03

    Isabel:

    Heel leuk geschreven lau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laurelynn

Actief sinds 30 Aug. 2015
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 3252

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

22 Augustus 2015 - 31 December 2015

Minor in Parijs

Landen bezocht: